Menu Luk

Pressemeddelelse fra Sverige

ESEN eSports AB: ESEN esports AB er en del af et joint venture med det formål at ekspandere i Øresundsregionen

ESEN esports AB meddeler i dag, at de sammen med grundlæggeren af ​​danske HAHA Invest vil indgå et joint venture og etablere et dansk datterselskab. Formålet med etableringen er at skabe et e-sportsknudepunkt og blive en nøglespiller inden for underholdning og esport i Öresundsregionen og styrke ESENs position i Norden.

Inden for rammerne af det fælles projekt vil ESEN og HAHA Invest, der er stiftet af Mikkel De Linde, i fællesskab eje et datterselskab, ESEN Denmark. Parterne er enige om, at ESEN esports AB vil være majoritetsejer i virksomheden.

Kontoret bliver placeret i det nye initiativ House of Dreams, der tilbyder kontorløsninger til virksomheder i kontorejendommen beliggende i Vallensbaek, uden for København. Konceptet blev grundlagt af Mikkel De Linde, Martin og Lasse og vil blandt andet målrette virksomheder inden for spil og esport.

I løbet af de næste seks måneder vil ESEN Denmark etablere et produktionsstudie, producere nye e-sportsproduktioner, starte en dialog med det danske marked og med potentielle danske partnere og videreudvikle ESEN-mærket i Danmark. Målet med ESEN Denmark er, at virksomheden skal være rentabel efter den første seks måneders periode.

• Dette føles ekstremt sjovt for os, fordi det giver os en mulighed for at etablere et nyt segment i Danmark med mulighed for at få yderligere synlighed og nye forretningsmuligheder i den spændende og voksende Öresundsregion, og at Allan Petersen tager stillingen som ansvarlig for Danmark føles meget trygt, siger ESENs administrerende direktør, Johan Grape, i en kommentar.
  • Jeg er meget glad for at kunne videreudvikle ESEN, som både har viden, erfaring og et velkendt mærke inden for esport. Vi har et strategisk godt lokale, der er velegnet som produktionsstudie og et solidt netværk af kontakter i regionen. Sammen kan vi bygge noget rigtig godt, siger landechef Danmark, Allan Petersen i en kommentar.

Det oprindelige budget for samarbejdet er i alt 600.000 SEK, hvor begge parter investerer 300.000 SEK kontant over en seks måneders periode. Budgettet inkluderer udgifter til etablering af et e-sportsstudie, marketing og ansættelse af to medarbejdere for den danske virksomhed.

Denne information er sådan, at ESEN eSports AB er forpligtet til at offentliggøre i overensstemmelse med EUs markedsmisbrugsforordning (EU nr. 596/2014). Oplysningerne blev givet, ved hjælp af den angivne kontaktperson, til offentliggørelse 2021-07-15 14:04 CET.